.

.

måndag 26 januari 2015

Förbereder en ny vecka!

Lördagens kyckling blev fantastiskt god! Vi åt med ost bröd coleslaw klyftad sötpotatis! Mums! Ett glas rött till det! I går em insåg jag att vi har en vecka framför oss med lite tid till matlagning! Så jag satte fart för att fixa de första middagarna och lunchlådorna! Jag gjorde en taco paj av rester från fredagen! Laxfiléer. Senaps, cremefraice, bostongurks fyllda frukostkorvar! Samt citron marinerad broccoli och ungs rostade rödbetor! Så nu ska vi klara oss i några dagar! Tänk så lätt allting blir när man bara täkter till och förbereder sig lite med enklare rätter. Och pengar spar man också på att slippa köpa lunch! Jag kokade även två liter citron/ingefära/chili dryck så det ska räcka några dagar. Det som är tråkigt när man lagar så här mycket mat, är all disk som samlar sig på bänken när man gör mycket på en gång! Ja nu startar en ny vecka och jag börjar med att jobba 13-21.


Inga kommentarer: