.

.

torsdag 22 januari 2015

Rester

I dag behövde jag inte laga någon mat! Det fanns rester över som vi mumsade på! Så då blev det tid och ork över för annat! Jag bakade dubbel sats av ostbrödet då det jag bakade i går hade rykande åtgång! Rostade dubbel sats av min favorit müsli. Sen bakade jag paelo chokladbollar! Dock upptäckte jag försent att jag inte hade någon kokos hemma så jag tog hackade hassel nötter på i stället! Här är receptet! Bara att mixa allt och rulla till bollar med valfritt strössel! Jag tycker att det är godast med kokos.

Chokladbollar:
10 dadlar
2 dl mandelmjöl
3 msk kokosfett
3 msk kakao
1 msk starkt kaffe
2 tsk vaniljpulver eller vaniljessens

Detta blir lite för tidigt Fredagsmys i kväll:) Sov så gott :)

1 kommentar:

Erika sa...

Meen det var inte dumt med hackade hasellnötter heller..kanske blanda?